خدمات انتشار رایگان برای نشریات معتبر به همراه کسب درآمد

نشریات معتبری که موفق به کسب نمایه‌هایی مانند اسکوپوس، پابمد و یا ISI شده باشند میتوانند با عقد قراداد از تمامی خدمات انتشار این مجموعه به صورت کاملا رایگان بهره‌مند شوند به این صورت که این مجموعه با استفاده از نرم‌افزار هوشمند جذب مقاله برای نشریه مقالات با کیفیت خارجی جذب می‌نماید، سپس موسسه اوج اندیشان از هر مقاله مبلغی را به صورت ارزی که قبلا برسر مبلغ آن توافق شده است دریافت می‌کند.
انتهای هر ماه هزینه‌های نشر از درآمد نشریه کسر شده و مابقی به صورت ریالی به نشریه پرداخت می‌گردد. با این روش مجلات میتوانند با چاپ سه تا چهار مقاله در هر شماره مبلغ قابل توجهی (گاهی بیش از بیست میلیون تومان) را دریافت کنند که می‌تواند صرف هزینه‌هایی مانند پرداخت به داوران و کمک سردبیران گردد.
دریافت هزینه انتشار از نویسندگان یکی از روش‌های کاملا رایج و قانونی در دنیا است که مجلات معتبر دنیا به واسطه انتشار با کیفیت مقالات خود و همچنین به دلیل اعتباری که نویسنده مقاله با چاپ مقاله خود در آن نشریه به دست می‌آورد، از آنها هزینه انتشار دریافت می‌کنند. به عنوان مثال مجله BMJ مبلغ در حدود 1800 پوند انگلیس برای هر مقاله دریافت می‌کند که نویسندگان چون با چاپ مقاله خود در چنین مجله ای اعتبار زیادی کسب میکنند این هزینه را با کمال میل پرداخت میکنند. لذا سردبیران گرامی اصلا درمورد موارد قانونی اینگونه درآمد یا کاهش نسبت سابمیت مقاله نگران نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *