اخذ کد DOI برای نشریات علمی ایران

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله کامل “DOI چیست” را بخوانید.

DOI یا Digital Object Identifier یا سیستم شناسایی محتوای دیجیتال است. مجلات معتبر به مقالات چاپ شده خود، DOI اختصاص می‌دهند تا از مزایای بیشمار این سرویس بهره‌مند گردند. افزایش ضریب تاثیر، فعال کردن سرویس Citedby، افزایش دیده شدن مقاله، سهیم شدن در دیتابیس EndNote و iThenticate و … از مزایای استفاده از DOI است.

برخی کاربردهای DOI:

اتصال 110 میلیون محتوای علمی
آیا میدانید شرکت CrossRef با اختصاص کد یونیک DOI به مقالات و محتواهای علمی در دنیا، تابحال بیش از 110 میلیون محتوای علمی در دنیا را مانند زنجیر به هم متصل نموده است؟

فعال شدن سرویس های مختلف
سرویس های منحصر به فرد و بی نظیر مانند جلوگیری از سرقت ادبی (Similarity Check) و علم سنجی (Webometric) با اخد DOI برای مقالات فعال می‌گردد. همچنین قابلیت دیده شدن (Visibility) مقالات به نحوه چشمگیری افزایش می‌یابد.

با فعال کردن DOI معتبر می‌شوید
تمامی مجلات و پابلیشرهای معتبر دنیا از سرویس DOI برای محتوای علمی خود  از جمله مقالات استفاده می‌کنند چون به تاثیر آن کاملا آگاه هستند. همچنین برای ایندکس شدن در بسیاری از پایگاه‌های معتبر نیاز به داشتن DOI برای مقالات است.

هیچ ارجاعی از دست نمی‌رود
در روش قدیمی ارجاع به یک مقاله با استفاده از نام مقاله و مجله بسیاری از ارجاعات شمارش نمی‌شد چون با یک مغایرت ساده موتورهای جستجو و سرویس‌های علم سنجی قادر به شمارش آن ارجاع نبودند و مجله از امتیاز این ارجاعات بی‌نصیب می‌ماند. با استفاده از DOI تمامی ارجاعات شمارش شده و هیچ ارجاعی از دست نمی‌رود. همچنین با استفاده از DOI ایمپکت فکتور مجلات به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.

چرا از سرویس DOI این شرکت استفاده نماییم؟
متاسفانه به تازگی تعدادی از شرکت ها در ایران اقدام به اخذ کدهای نامعتبر DOI با قیمت بسیار پایین می‌نمایند که مشکلات زیادی برای مقالات و مجلات ایجاد می‌نماید.
برای اطمینان از اصالت یک DOI اخذ شده از CrossRef، آن کد را در سایت زیر سرچ نمایید:
http://search.crossref.org
فقط کدهایی که به طریقه استاندارد (از طریق فایل XML) اخذ شده‌اند -مانند DOIهای این مجموعه- وقتی در سایت بالا قرار می‌گیرند تمامی اطلاعات مقاله نشان می‌دهند. مانند DOI موجود در این مقاله یا این مقاله که توسط این مجموعه اخذ شده است.
استفاده از DOI برای کاربران ایرانی در سیستم اوج اندیشان بسیار تسهیل شده است. قیمت‌های بسیار مناسب و غیرقابل رقابت در کنار روند کار بسیار ساده از ویژگی‌های این سرویس است. سفارش را ثبت نمایید، فاکتور را دریافت و هزینه را پرداخت کنید، اطلاعات مقالات را در اختیار ما بگذارید و DOI خود را طی مدت 1 روز کاری تحویل بگیرید. علاوه براین اخذ DOI دراین مجموعه با استفاده از روش XML Deposte و با رعایت تمام موارد تکنیکی و حرفه ای انجام می‌گیرد.

جهت اطلاع از تمامی سرویس های این مجموعه با ما تماس بگیرید.
Email: info@owjj.ir
Tel: +98-2188524955
Mobile: +98-9109918930